Cum iti stabilesti autoritatea in mediul online?
In mediul online, autoritatea si increderea de care se bucura brandul tau sunt aspecte foarte importante – mai ales daca vrei sa asiguri evolutia acestuia intr-un timp cat mai scurt. Cand vine vorba de website-ul tau – platforma in cadrul careia iti rulezi operatiunile online – autoritatea este totul.
In termenii folositi de o agentie de marketing digital se regaseste si DA – domain authority. Acesta este un indicator ce reflecta, mai mult sau mai putin, increderea de care se bucura website-ul tau. El este calculat de diverse instrumente ale domeniului SEO si are in vedere, in principal, rezultatele eforturilor SEO realizate de tine (dar nu numai).
Care este principalul element care influenteaza autoritatea domeniului?
Un element principal responsabil pentru un scor DA mare este vechimea domeniului. Simpla prezenta a acestuia pe piata contribuie la cresterea constanta – mica si moderata – a acestei valori. Desigur, aceasta valoare nu creste pur si simplu.
Domeniul trebuie sa aiba o oarecare activitate. O pagina goala, implicit zero continut nu vor contribui deloc la aceasta autoritate. Apoi, exista si alte lucruri pe care trebuie sa le iei in calcul daca vrei sa ai un scor cat mai mare. O mare parte dintre acestea pot fi rezolvate rapid si eficient de catre o agentie de marketing digital:
- Experienta utilizatorului – modul in care clientii tai utilizeaza website-ul este important, acesta afectand autoritatea domeniului. Daca utilizatorii petrec mai mult timp pe platforma, atunci aceasta este considerata de incredere;
- Viteza website-ului – o platforma care se incarca repede si a carei pagini pot fi accesate succesiv cu usurinta este o platforma care are grija de erori si desigur, care doreste sa imbunatateasca experienta utilizatorului. Valoarea PageSpeed Insights contribuie astfel autoritatii tale in mediul online;
- Linkuri catre website-ul tau – o agentie de marketing digital poate pune la punct o strategie de backlinks care poate imbunatati semnificativ autoritatea website-ului tau. Printr-un backlink, platforma ta imprumuta o parte din autoritatea website-ului pe care se afla linkul.
Nu in ultimul rand, eforturile SEO in general sunt cele mai importante, deoarece acestea arata cat de multe lucruri faci pentru utilizatori. Dupa cum iti va spune orice agentie de marketing digital cu renume, optimizarea se face strict pentru utilizatori, nu pentru Google. De ce?
Simplu – daca multumesti utilizatorii si reusesti sa ii tii pe website, atunci il multumesti si pe Google fara nicio problema. De altfel, acesta este unul dintre motivele principale pentru care colaborarea cu o agentie de marketing digital trebuie luata serios in calcul.
Beneficiile pe care le poate aduce o agentie afacerii tale sunt nenumarate, dar simplul fapt ca aceasta iti poate imbunatati autoritatea in mediul online este de ajuns. SEO, completarea corecta a profilului tau Google Business si prezenta in social media, printre altele, sunt suficiente pentru ca autoritatea brandului tau sa creasca constant.
Autoritatea stabilita trebuie mentinuta
Desigur, nu vei putea renunta la o strategie de content marketing sau la optimizare SEO dupa ce atingi nivelul de autoritate dorit. In caz contrar, acel DA va scadea, implicit website-ul tau isi va pierde din pozitiile din rezultatele cautarii.
O agentie de marketing digital precum The Markers iti poate oferi mai multe detalii despre cum functioneaza si cum se pune la punct autoritatea in mediul digital!