General

Informatii pe care trebuie sa le stim despre certificarile ISO

Certificarile ISO reprezinta un set de reguli, optionale, pe care o companie le poate urma in a dovedi ca mediul sa de lucru este sigur iar produsele si serviciile oferite spre consum indeplinesc anumite standard de calitate, printre altele. Exista mai multe tipuri de certificari, fiecare avand propriul set de reguli ce sunt impuse asupra unei firme o data ce aceasta decide sa obtina acea certificare.

Institutia de baza este Organizatia Internationala de Standardizare iar prin aceasta, exista firme independence ce actioneaza ca si parteneri, ce pot elibera anumite certificari sau dupa caz, chiar pe toate. In acelasi timp, o fima poate obtine una sau mai multe certificari, unele dintre acestea fiind aplicabile in toate domeniile de activitate in timp ce altele sunt specifice doar pentru anumite domenii iar obtinerea lor in celelalte nu ar oferi cine stie ce avantaje astfel incat pot fi neglijate.

Principalul avantaj al unei certificari, vorbind la modul general, este ridicarea gradului de incredere al clientilor intr-o firma ce o detine. Allaturi de aceasta, alte avantaje si aspecte pozitive pot fi enumerate, care ar putea ajuta la buna dezvoltare a firmei, productie mai eficienta, vanzari mai mari si nu in ultimul rand, profituri mai mari.

Exista atat firme care produc si vand doar catre alte firme cat si firme care produc si vand spre orice tip de client, persoana fizica sau juridica. In ambele cazuri dar mai ales atunci cand vanzarea este orientata spre alte firme, acelea ca si clienti pot impune anumite conditii, pe care firma vanzator sa fie nevoita sa le respecte astfel incat intregul proces sa poata avea loc. Din aceasta cauza au luat nastere in timp certificarile ISO, prin care o firma isi asigura anumite standarde, de siguranta, protectie sau calitate. Exista asadar mai multe tipuri de certificari, care pot fi obtinute de la agentii specializate in eliberarea lor.

Una dintre cele mai comune certificari este ISO 9001. Aceasta certificare face referire la sistemele de management si controlul calitatii, adica angajarea firmei care doreste sa il obtina in realizarea de produse si servicii care sa respecte anumite standarde. Un astfel de certificat aduce o serie de avanjate notabile oricarei companii, incepand cu posibilitatea de a vinde catre un numar mai mare de clienti. Si pentru ca exista un numar din ce in ce mai mare de persoane care acorda mai multa atentie la ceea ce vor sa achizitioneze, prezenta unei certificari ISO in informatiile generale ale unui produs va avea un impact mai mare in determinarea clientului de a face o achizitie.

De la o agentie la alta, pot fi oferite doar una sau mai multe tipuri de certificari ISO si totodata, ca si firmele care doresc sa le obtina, pot oferi sau nu calitatea necesara in ceea ce priveste aceste servicii, acest aspect fiind tradus prin obtinerea intr-un timp prea lung a acestora sau la preturi mai mari decat ar trebui sa fie de fapt. Asadar, trebuie sa va informati cu grija atunci cand vreti sa alegeti o astfel de agentie, prin consultarea altor persoane ce detin deja un astfel de certificat sau compararea ofertelor de la mai multe agentii. Noi va putem oferi mai multe tipuri de certificari, atat pentru managementul calitatii cat si pentru siguranta angajatilor si a sarcinilor de lucru, protectia mediului, securitatea informationala si siguranta alimentara.

In ziua de azi este imposibil sa mai existe companii care sa fie singurii producatori sau furnizori dintr-un anumit domeniu astfel incat exista o competitie stransa intre mai multe, care opereaza in aceleasi locatii, ca de exemplu intr-un oras, o tara sau la nivel international. Si fara indoiala ca cei ce dispun de toate acreditarile si certificarile necesare au un avantaj major in fata celorlalti si reprezinta prima alegere a potentialilor clienti sau colaboratori. Prin faptul ca facem tot posibilul sa va oferim in timp util certificarile pe care le doriti, puteti avea acces mai rapid pe piata fata de alti competitori si astfel, va pot fi deschise si mai multe posibilitati de dezvoltare si evolutie, financiara si nu numai.

Primul pas in procesul de obtinere a unui certificat ISO, asa cum aflam si de pe siteul ISO 9001 este indeplinirea conditiilor necesare de catre firma in cauza, a voastra. In acest sens, sunt realizate audituri si verificari initiale prin care sunt abordate toate aspectele necesare. De asemenea, pe toata perioada valabilitatii unui certificat, sunt realizate si alte audituri, de regula o data la un an, pentru a asigura respectarea conditiilor impuse de acea certificare. In cazul in care sunt constatate nereguli se poate ajunge chiar si la retragerea certificarii, fapt care poate duce la pierderi in toate directiile pentru compania respectiva.

Pentru a dezvolta un bun sistem de management al calitatii, putem alege una dintre doua aborbari:  realizarea unei analize a lipsurilor sau urmarea un plan de dezvoltare pentru un sistem de management al calitatii. Prin analiza lipsurilor putem deduce solutiile pe care le putem aborda pentru a alinia afacerea noastra la cerintele standardului ISO 9001. Odata cu identificarea lipsurilor, se poate incepe procesul de compensare a acestora. Rezultatul va fi nu doar o conformare la standardul de calitate ci si o imbunatatire a calitatii serviciilor oferite de firma precum si a eficientei sistemului de management al calitatii. Tot din aceasta analiza putem afla si ce investitii de timp si costuri sunt necesare atingerii scopului nostru, acela de a obtine standardul de calitate.